Cursa cadet

Cota mínima: 153 m
Cota màxima: 289 m
Desnivell positiu acumulat: 292 m

(marge d'error en altures +/-8 metres)
Desnivell negatiu acumulat: 292 m

Sortida i arribada

Perfil cadet.png

Descripció tècnica

La sortida de la cursa cadet tindrà lloc dintre mateix de la Cooperativa Agrícola del Pinell de Brai (anomenada també Catedral del Vi, obra de Cèsar Martinell, deixeble de Gaudí i joia del Modernisme agrari català). Just sortirem, creuarem la carretera N-230 c i enfilarem pel camí de les Vinyetes (o antic camí a Gandesa) uns 150 m. aprox. fins trobar un encreuament a mà esquerra que ens portarà pel camí de la Serra dels Horts uns 400 metres fins a un altre encreuament a mà esquerra. Llavors, sense desviar-nos i sempre rectes, agafarem la sendera, sempre de baixada, fins al Barranc anomenat de Gandesa (uns 600 metres). Des d'aquesta baixada podrem observar,a la nostra esquerra, una de les dues bòbiles de terra refractària del Pinell.

Creuarem per sota d'un pont de la carretera i encararem el barranc de Gandesa tot guanyant una mica de desnivell. A la nostra esquerra ens quedarà l'altra bòbila de terra refractària. Avançarem uns 300 metres pel costat dret del barranc i canviarem al costat esquerra d'aquest tot creuant el Toll de Targa. Tot seguit i havent superat un petit ascens per antigues feixes de conreu, ens desviarem a mà esquerra per agafar una sendera que en uns 200 metres ens portarà fins a la caseta de Quico. Des d'aquí, avançarem per unes feixes fins a arribar al corral de Sarraco.

​

Ja al corral, avançarem uns 200 metres pel camí i trobarem un encreuament on seguirem en direcció recta i al acabar la pujada, trobarem el primer avituallament de la cursa. Passat aquest agafarem, a la dreta, la sendera de Santa Magdalena i continuarem 350 metres per aquesta fins sortir al camí de les Lluminàries. Girarem cap a la dreta direcció ascendent i seguirem pel camí uns 200 metres. Llavors tornarem a girar a la dreta per agafar un altre cop la sendera i seguir-la uns 200 metres. Tornarem a sortir al camí  de les Lluminàries i encararem un ascens continuat per aquest quasi 1 km. A partir d'aquí, iniciem un descens curt d'uns 200 metres pel costat d'una caseta de camp per connectar amb el camí Vell de les Portelles (Collet del vent), tot passant per un bonic racó on ja podrem veure el poble del Pinell de Brai al fons. Tot continuant pel camí i descendint, tornarem al camí de les Lluminàries. Girarem a la dreta i recorrerem el mateix recorregut que hem fet a l'anada fins a l'avituallament.

Després de l'avituallament, seguirem la sendera que està a la nostra dreta uns 50 metres i farem cap a un camí. Aquest camí l'haurem de seguir fins la carretera de Gandesa, on just davant, girarem a l’esquerra per entrar al barranc del Pinell. Passarem per sota un túnel de la carretera i seguirem pel camí que transcorre al llarg del barranc. El mateix camí/barranc ens conduirà fins l’arribada, just davant de la Cooperativa Agrícola.